czwartek, 4 września 2014

Domowe biuro w dwóch szafkach czyli organizacja dokumentów cz. 1 !



Dokumenty to chyba najbardziej zabałaganione miejsce w większości domów. Szafki, z których się wysypuje, szuflady, które się nie domykają czy biurka, których nie widać spod sterty papierów. Znajomy widok? Dla mnie też nie :-) Zobacz jak to wygląda u mnie! :)


 Niestety w nowym mieszkaniu, tzn tym w którym mieszkam od kilku miesięcy nie mam jeszcze żadnego biurka. Wcześniej miałam małe biureczko z IKEA, ale przeprowadzając się oddałam koleżance bo stwierdziłam że się tutaj nie przyda. I faktycznie chciałabym coś troszkę większego, ale o tym kiedy indziej. 
Ponieważ osobnego pokoju na domowe biuro nie ma, nie ma nawet samego biurka jakiś zalążek tego musiałam sobie stworzyć. I tak o to w salonie, w komodzie wylądowały wszystkie artykuły biurowe i dokumenty! 




Wszystko mocno wyselekcjonowane tzn to co niepotrzebne zostało zutylizowane :) Nie zbieramy makulatury! :)




Lewa szafka, górna półka. Tacka na dokumenty z IKEA a do niej przyklejone etykietki kolejno: 


Sprawy Bieżące np aktualnie jest tam druczek reklamacji, która czeka na rozpatrzenie w sklepie i ulotka z Żabki, w której nakleja się znaczki. 

Mieszkanie to portfel na pieniądze na czynsz i domowe wydatki, umowa najmu czy korespondencja dla właścicielki, 

Dokumenty Wspólne to wszystko to co dotyczy nas obojga i jest sprawą dość ważną i/lub bieżącą :) Proste i klarowne, nie ma żadnych wątpliwości gdzie czego szukać! 

Teczka obok to wszystkie moje artykuły papiernicze, ale o tym później :)




Półkę niżej znajdują się segregatory z naszymi dokumentami. Od lewej: dwie małe teczki z posegregowanymi paragonami (kolorowa moja, przezroczysta P. TUTAJ pokazywałam jak organizuję paragony! :) ) teczka na dokumenty związane z uczelnią, dalej Karty Gwarancyjne & Instrukcje Obsługi od droższych sprzętów takich jak laptop, kanapa czy pralka, dalej segregatory z Dokumentami.  Brązowa skórzana aktówka to dokumenty dotyczące toczącej się sprawy z którymi na bieżąco chadzam do adwokata (podpisana jest żółtą karteczką samoprzylepną, którą zdejmuję gdy wychodzę z teczką z domu :-))

Szuflada na dole komody to miejsce gdzie trzymam ryzę papieru, puste notatniki, koszyczek z biurowymi gadżetami, spinacze, kalkulator i piórnik z kredkami :-) Dzięki temu że wszystko jest w jednym miejscu w dolnej szufladzie, gdy np odwiedza nas moja mała siostra sama może sobie wziąć czyste kartki i kredki :-)



Górna półka prawej strony szafy to koszyczek IKEA na przybory biurowe typu długopisy, nożyczki (jak widzieliście w poście o kuchennym organizerze tam trzymam większość długopisów i markerów, w tym miejscu tyle wystarczy :)) są tutaj moje zeszyty na uczelnię (swoją drogą bardzo fajne kołozeszyty kupione w Biedronce :))



Dolna półka z tej strony szafy to szkolne zeszyty i notatki P. i mały czarny piórnik na kilka podstawowych rzeczy jak długopis ołówek i cyrkiel żeby niczego nie musiał szukać po domu :)




Wracając do pierwszej części mojego "Domowego Biura"- to moja ulubiona jego część! :) Harmonijkowa teczka z Empiku! Pomieści więcej niż ta, którą wykorzystałam do segregacji wakacyjnych pamiątek (tutaj) i przede wszystkim.... rozciąga się i można ją postawić! A co w niej się kryje? :)



Moje biurowe artykuły czyli wszelkie naklejki, kolorowe papiery, papier do Scrapbooking'u, etykiety samoprzylepne, koszulki... no wszystko to co jest mi potrzebne do "upiększania i organizowania" naszego domu :) 


A najfajniejsze w niej (i najbardziej wygodne) jest to że mogę ją "rozciągnąć" i postawić dzięki czemu gdy siadam przy stole żeby coś "podłubać" wyciągam teczkę, stawiam przed sobą rozciągniętą na stole i mam przy okazji świetnie zorganizowane miejsce pracy bo nie muszę wyrzucać wszystkiego ze zwykłej teczki żeby znaleźć np kartkę w błękitne kwiaty :)




C.D.N... :-)

A jak u was z organizacją dokumentów? Radzicie sobie? :) Dawajcie znać! 

12 komentarzy:

  1. Uwielbiam posty o organizacji, zwłaszcza dokumentów :) Mam jedno pytanko - gdzie kupić taką skórzaną teczkę jaką masz Ty, z którą chadzasz do adwokata ? Szukam takiej, gdyż bardzo często odwiedzam urzędy i chciałabym profesjonalniej wyglądać, zamiast latać z dokumentami w ręce, tudzież w papierowej teczce...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, niestety na to jedno pytanie nie potrafię odpowiedzieć ponieważ teczkę dostałam na szkoleniu, jest na niej wytłoczona nazwa i logo mojej firmy. Nigdy nie widziałam takich w żadnej sieciówce, myślę że gdybym szukała to w pierwszej kolejności wybrałabym się do osiedlowego dobrze wyposażonego sklepu papierniczego, gdyby tam nie było sprawdziłabym Allegro. Po wpisaniu "aktówka" wyszkuje całkiem sporo ładnych skórzanych teczek ładniejszych niż ta :)
      Pozdrawiam! :)

      Usuń
  2. Super zorganizowane miejsce i tyle teczek, każda podpisana :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja moje dokumenty przechowuję w specjalnych pojemnikach z szufladami - https://somax.eu/267-pojemniki-z-szufladami. Przydają się one zwłaszcza gdy dysponujemy dużą ilością dokumentów, które trzeba też posegregować. Jeżeli zależy nam na ich poufności, to powinniśmy pomyśleć też o pojemnikach zamykanych na klucz.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja potrzebuję zdecydowanie więcej miejsca na pracę biurową gdyż mam całe stosy dokumentów u siebie w firmie. Jak do tej pory również z powodzeniem używam stempli do laku https://www.maxsc.com.pl/pieczatki-2/stempel-do-laku-referentka/ które jak się okazuje są w biurze niezbędne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajnie napisane. Pozdrawiam i gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
  7. Faktycznie można również tak prowadzić swoje biuro i tutaj wszystko zależy od wielkości przedsiębiorstwa. Ja mam soją firmę i wynajmujemy pomieszczenia biurowe. W końcu teraz przyszedł czas na informatyzację firmy. Postawiliśmy na rozwiązania od https://www.connecto.pl/ i jestem zdania, że ten pomysł był zdecydowanie najlepszy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Na samym początku tak się zaczyna i muszę przyznać, że u mnie w firmie szybko się taka szafa rozrosła. Teraz jestem na etapie rozwoju mojej firmy i muszę przyznać, że idzie to całkiem nieźle. Jak czytałem o testach manualnych w firmie http://www.intelektualnie.pl/sprawna-weryfikacja-nowych-produktow-zalety-testow-manualnych/ to są to niewątpliwe zalety.

    OdpowiedzUsuń
  9. 56 yr old Programmer Analyst II Nikolas Aldred, hailing from Earlton enjoys watching movies like "Sea Hawk, The" and Singing. Took a trip to Humayun's Tomb and drives a Econoline E150. zobacz tutaj

    OdpowiedzUsuń
  10. How to Bet on Baccarat - Worrione
    Here we present worrione you some tips to make betting with Baccarat. Here are 1xbet some tips you can find งานออนไลน์ to help you win at baccarat.

    OdpowiedzUsuń
  11. Rozwiązaniem, które cieszy się rosnącym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest biuro wirtualne Warszawa. Umożliwia ono firmom posiadanie adresu w prestiżowej lokalizacji, bez konieczności ponoszenia wysokich kosztów związanych z wynajmem tradycyjnego biura. Jest to szczególnie atrakcyjna opcja dla start-upów oraz przedsiębiorstw, które działają głównie w środowisku online i potrzebują profesjonalnego adresu do rejestracji oraz do korespondencji biznesowej.

    OdpowiedzUsuń